torsdag 1 september 2011

Superbantning & utställning

Middagen är serverad :)





Ja min lilla Angelin har verkligen gått ner i vikt från 7060g till 6300g alltså 760g TVÅ veckor fantastiskt man riktigt ser hur hon krymper :) lite beror nog också på att hon inte varit så sugen på morgonmålet haft fullt upp med att ropa på killarna. Ja jag vet att man ska vara försiktig när man bantar katt men jag har har helt gått över till blötmat och något rått animaliskt tex hjärta ,kycklinglever muskelkött mm.Dom får tre gånger per dag blötmat morgon - kväll kött mitt på dagen och katterna tycker detta är mumsfilibabba :-) dom får Bozita blötmat det finns inget spannmål i den + blöter jag upp lite Orijen torrfoder det går ju mycket blötmat men det är ok bara mina vänner mår bra .


Katterna har faktiskt blivit mer aktiva och det tror jag beror på att dom inte är mätta hela tiden för det är faktiskt inte farligt att katten är hungrig ibland , för ska jag vara ärlig skulle aldrig låta min hund ha ständigt tillgång till mat men jag vet det är bekvämt och det här är lite merjobb och naturligtvis får vi se hur det blir när jag har bäbisar.


Något som är ganska roligt katterna kommer som små skott när jag går till köket , VAD det nu kan bero på haha.


Den 27-28 augusti var Therese och jag med våra yngsta på Boråskattens utställning i Borås (var annars ;)) min lilla Franka fick mycket bra bedömningar bägge dagarna , båda domarna sa att hon var mycket feminin ja man kan verkligen inte ta misste på att hon är en tjej. Hon blev Ex 2 av 3 på lördagen domare var Satu Hämäläinen på söndagen var det Hannah Jensen och då blev hon Ex3 av 3 Thereses Legolas hade Hannah J. på lördag han var ensam så Ex1 och på söndag Ex1 av 2 domare var Charles Spijker bägge tyckte han såg lite baby aktig ut i sin look fortfarande men annars fina bedömningar och det kan jag hålla med om hoppas han blir MAN snart ;-)).


Denna lokal som utställningen hålls i är vedervärdig om man ska betygsätta den i en 10 poängsskala så får den -4 i alla fall på lördag såå varm stackars Franka flämtade som tur var hade jag fläkten med mej ,söndagen var det bättre men det regnade så då blev det automatistkt lite svalare så då blir det en 2+ i betyg .Jag tycker dom ska ta sej en funderare på lokal men jag vet att det inte är lätt att hitta den som man får ha djur i. Men annars var det trevligt att tjöta med alla och härligt att inte ha så långt att köra hem.


För nästa helg blir det långt att köra närmare bestämt till Uppsala där är det Scandinavian Winner utställning ska ha Thereses Amore och Legolas med oss ska bli så roligt.



Never run faster than your guardian angles can fly ;)

Inga kommentarer: