söndag 20 november 2011

C-kullen

CORNDONAGH CREVAN




CARNDONAGH IRLAND




CROOKHAVEN CATHAL







Crookhaven Irland




C-KULLENS ANKOMST


Natten den 14 november födde Xangria en välskapt liten röd/vit gosse (d 03) pigg och stark men tog ett litet tag innan han hittade maten men sedan blev det lugnt.Blev lite förvånad att hon verkade vara klar trodde det minst skulle vara 2 ,kände på magen men kunde inte känna någon mer så det var lugnt


En birma uppfödare ringde och frågade om jag trodde att Xangria kunde bli fostermor till en liten tjej vars mamma hade dåligt med mjölk, hon är född den 12 så 2 dygn äldre än Crevan .Jag sa så klart bara Xangria accepterade henne så det är ju bättre än att dom är ensamma.Hon kom hit med den lilla ja inte hade vi behövt att vara oroliga hon började tvätta henne med en gång så nu fick Crevan en "storasyster" :) . Gick och la mej somnade som en stock , vaknade av att en unge skrek i högan sky , flög upp trodde det var den lilla som hade kommit från mamma , tittade in i bolådan såg en unge (yrvaken som jag var ) trodde det var den röda "men vad mörk han är" tog upp honom men HERRE GUD det är ju en ny blev chockad men stark och frisk var den lille :) Xangria var mycket stolt så nu efter att ha fått en så har jag tre haha så det kan gå och så roligt och vad jag är stolt Xangria är en fantastisk mamma .Jag tror att dom låg på var sin sida och han var helt enkelt inte mogen att komma ut till världen, så det var ju tur igentligen att jag inte kände någon mer unge för då hade hon säkert varit snittad nu och det hade ju varit onödigt för Xangria och ungen mådde ju bra, tänk man lär sej alltid något nytt och får fler erfaenheter :) och tur är väl det .


Nu ser killarna ut som små säl kutar goa magar har dom och den lilla birmatjejen kämpar på och ökar i vikt.


Lille Cathal som är yngst 4 dygn idag har börjat öppna sina ögon helt fantastikt :)








Inga kommentarer: